×
Saturday, November 8, 2025

Ndryshimet në politikën e energjisë/ Një kornizë e re për zhvillimin ekonomik të Serbisë

September 26, 2020


Një seri vendimesh të marra gjatë muajit korrik, 2020 krijuan një kornizë të re për zhvillimin ekonomik të Serbisë. Këtu ne ofrojmë një pasqyrë të ngjarjeve dhe vendimeve kryesore në fushën e politikës së energjisë me një përmbledhje të shkurtër të rëndësisë së rrethanave të reja për zhvillimin ekonomik të Serbisë, si në këtë kohë ashtu edhe në periudhën menjëherë pas epidemisë COVID-19.

Në 21 korrik, Bashkimi Evropian miratoi kornizën e buxhetit deri në vitin 2027 prej 1 074,3 miliardë eurosh dhe një Fondi special të Rimëkëmbjes ose “Brezi i ri i BE” (NGEU) prej 750 miliardë euro.

Fondi i Rimëkëmbjes pritet të financohet nga emetimi i obligacioneve afatgjata të BE-së që maturohen në 2058. Gjithashtu, mekanizmat fiskalë janë parashikuar për pagesën e këtyre lidhjeve, të cilat përfshijnë: taksën e mbetjeve plastike, taksën kufitare për barazimin e intensitetit të karbonit (nga 2022) , taksat mbi shërbimet dixhitale dhe një sistem të ri për tregtimin e emetimeve të karbonit (New EU ETS) si dhe disa mekanizma të tjerë të paspecifikuar.

Federata Ruse ka lëshuar një deklaratë që kundërshton futjen e këtyre mekanizmave fiskalë, por gjithashtu një rekomandim për kompanitë e tyre për t’u përgatitur për regjimin e ri tregtar. Ne tashmë e dimë që disa forma të personalizuara mund të zbatohen për të zvogëluar EMI dhe emisionet e dioksidit të karbonit. Kjo çështje është diskutuar si në Organizatën Botërore të Tregtisë ashtu edhe në kuadër të negociatave brenda Konventës së KB për Ndryshimet Klimatike (UNFCCC) dhe në veçanti zbatimin e Marrëveshjes së Parisit 2015 UNFCCC.

Paralelisht me zhvillimet e përshkruara, Organizata Botërore e Tregtisë i dha të drejtën Federatës Ruse të kërkojë ndryshime në kufizimet e importit të vendosura nga BE për plehrat dhe disa produkte të tjerë intensivë të energjisë nga Federata Ruse. Duke pasur parasysh përmirësimin e dukshëm në ekonominë e shkallës, cilësisë dhe efikasitetit të energjisë të industrisë në Federatën Ruse, në kontekstin e regjimit doganor që përfshin detyrime në lidhje me intensitetin e karbonit, mund të çojë në një rritje të konsiderueshme në tregtinë e energjisë intensive produktet midis Federatës Ruse dhe Bashkimit Evropian. Kjo, ndoshta, nënkupton një rritje të konsiderueshme të transportit lumor dhe detar përgjatë lumit Danub. Nëse Serbia rinovon aftësitë e saj të ndërtimit të anijeve dhe arrin të hapë portet e saj ekzistuese për këtë qëllim, përfitimi për zhvillimin ekonomik të Serbisë do të ishte i jashtëzakonshëm.

Pas një serie termocentralesh që janë mbyllur tashmë në Rumani, Bullgari dhe Kroaci për shkak të emetimeve të tepërta të substancave kërcënuese për jetën dhe në përputhje me Traktatin e Komunitetit të Energjisë; objektet në Serbi, Kosovë, Mal të Zi, Bosnjë dhe Hercegovinë dhe Maqedoninë e Veriut tani pritet të mbyllen. Një e teta ose rreth një mijë megavat termocentrale linjiti duhet të dekompozohen deri në vitin 2023. Në këto vende ka supozime se disa nga termocentralet ekzistues mund të jenë akoma të pajisur për funksionim të mëtejshëm. Të njëjtat pritje me të njëjtat argumente janë parë në vitet e mëparshme në Rumani, Bullgari dhe Kroaci.

Duke pasur parasysh se largimi i oksideve të squfurit dhe azotit nga gazrat e shkarkimit të termocentralit rrit ndjeshëm kostot e prodhimit të energjisë elektrike dhe emetimin e dioksidit të karbonit për të njëjtën sasi të energjisë së dobishme, mund të konkludohet thjesht se rreziku i makroekonomisë dhe politikës së jashtme është e tepruar për ekonominë serbe. Kohët e fundit, një investitor i madh tregtar u largua nga projekti i një termocentrali të ri në Kosovë i cili ishte dizajnuar me teknologji disi më të përparuar sesa objektet ekzistuese në rajon.

Intensiteti i energjisë është kritik për ekonominë serbe. Niveli i lartë i produktivitetit, përdorimi i burimeve minerale në dispozicion (litium, bakër, alumin, çimento, etj.) Dhe transporti efikas, në veçanti transporti hekurudhor me ngarkim në porte mund të arrihet vetëm me një konsum të konsiderueshëm të energjisë. Për shembull, vendimi i fundit i një investitori të madh tregtar për të vazhduar investimin në nxjerrjen e litiumit në të ardhmen në Serbi do të ketë efekte minimale ose shumë të mëdha ekonomike për Serbinë, varet në thelb nga aftësia e sistemit energjetik të Serbisë për të siguruar një sasi të madhe të lirë energjia elektrike e rinovueshme.

Traktati i Komunitetit të Energjisë u ratifikua në Serbi në 27 korrik 2006: 14 vjet më parë. Atëherë problemi ishte i vështirë për t’u parë, por relativisht i lehtë për t’u zgjidhur. Tani është shumë më e qartë por duhet përpjekje shumë më intensive për të aplikuar zgjidhje të përshtatshme. Zgjedhja me të cilën përballet Qeveria e re e Serbisë është kritike dhe pothuajse e qartë.

Opsioni i dytë është hapja e një perspektive krejtësisht të re për zhvillimin e energjisë së rinovueshme në një shkallë të gjerë dhe krijimi i një baze për një industri të fortë eksporti dhe një rritje të konsiderueshme të trafikut tranzit. Burimet minerale të Serbisë, të pajisura me energji të rinovueshme, do të fitonin një dimension të ri të konkurrencës. Vetëm atëherë, vendi krijon mundësi për investime në infrastrukturë të re përgjatë territorit dhe industri intensive duke prodhuar makina, çelik, anije, ushqim, mobilje dhe kaq shumë mallra të tjerë. Kjo mundëson punësim në shkallë të gjerë dhe përmirëson cilësinë e jetës së popullatës./ EWB

Eunews.al

0 0 votes
Article Rating



Ndiqe
Me lajmëro për
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments