×
Sunday, September 8, 2024

Përballja e tregut të energjisë vendos gazin natyror të lëngshëm në krye të kërkesës

April 22, 2020


Ekonomistët dhe udhëheqësit e biznesit në mbarë botën u grindën kur çmimet e naftës u rrëzuan nën 20 dollarë (18,36 €), niveli më i ulët që nga viti 2002. Në kohën që ndodhi, shumica e ekonomive të botës tashmë ishin në mbyllje. Avionët nuk ngriheshin në ajër, autostradat dhe rrugët ishin boshe; bota kishte një ndalesë të afërt ekonomike.

Për më tepër, pandemia aktuale COVID-19 gjithashtu ekspozoi dobësi të zinxhirëve të furnizimit dhe varësisë së furnizimit nga burimi i vetëm i çdo materiali ose energjie.

Rënia e parë e çmimeve të naftës erdhi në janar kur Kina e vuri Wuhanin nën karantinë, duke ulur kërkesën. Lufta e parashikuar keq midis Rusisë dhe Arabisë Saudite e përkeqësoi situatën. Edhe pse është parë një rikuperim i çmimeve, ai mbetet i dobët dhe relativisht i paqëndrueshëm. Shumica e ekonomistëve duket se janë dakord se çmimi i depresionit në tregjet e energjisë mund të na shoqërojë për ca kohë.

Natyrisht, vendet importuese mund të përfitojnë menjëherë nga ky çmim i ulët. Një nga opsionet më të dukshme dhe tërheqëse përgjatë kurbës së çmimit, është gazi natyror. Në fund të fundit, gazi natyror aktualisht është lënda djegëse fosile më e pastër, më efikase dhe vazhdimisht e besueshme për prodhimin e energjisë elektrike në dispozicion në tregun e sotëm dhe menjëherë ka filluar të zëvendësojë qymyrin me rënien e çmimeve.

Ndërsa, shumë vende me mençuri po shohin më nga afër përfitimet e shumta të gazit natyror, jo të gjitha kanë qasje në të. Për më tepër, në shumë gjeografi, si ishujt, metoda më e zakonshme e furnizimit të gazit natyror – me tubacion – nuk është e përshtatshme për shkak të kostove ose kompromiseve në besueshmërinë për shkak të realiteteve politike.

Alternativa e gazit natyror të lëngshëm (GNL)

Si i tillë, gazi natyror i lëngshëm (GNL) ofron një përgjigje shumë tërheqëse për realitetet politike dhe gjeografike me të cilat përballen këto zona. Për më tepër, kostoja e përballueshme e lidhur me infrastrukturën GNL, të tilla si objektet e ruajtjes dhe rigazifikimit, ndihmon të që bota reale t’i drejtohet këtij karburanti.

Me uljen e tanishme të kostos së saj, përdorimi i GNL për aplikime të shumta bëhet një lojë edhe më e mençur e energjisë. Shembujt e Polonisë dhe Lituanisë vijnë menjëherë në mendje, ku ekzistenca e lehtësirave të GNL ka dhënë siguri dhe stabilitet të kufizuar më parë nga varësia nga ofruesit alternative.

Dikush mund të imagjinojë se sa ndryshe mund të kishte luajtur drama rreth Nord Stream 2 dhe konflikti i furnizimit Gazprom-Ukrainë, nëse Ukraina kishte mundësi të merrte dërgesa GNL të detit – diçka që aktualisht duket shumë larg, duke pasur parasysh kufizimet lundruese të Bosforit.

Por nuk është vetëm siguria. Ekonomikisht, projektet GNL mund të sjellin përfitime financiare afatgjata në vend, veçanërisht në epokën e sotme të çmimeve rekord të ulët. Një kombinim i LNG dhe gjenerimit efikas të gazit është zakonisht më i lirë se nafta dhe njësitë më pak efikase. Në Evropë, diferenca është amplifikuar për shkak të kursimeve në emetimet.

Evropa po analizon opsionet

Mesdheu është kufiri tjetër për GNL. Megjithëse përshtatja në Evropë ka qenë relativisht e ngadaltë, ka pasur kërkesa të forta dhe sinjale tërheqëse të tregut që zhvillimi të vazhdojë. Spanja, Italia dhe Greqia janë aktorë aktivë në tregjet globale të GNL dhe mbeten të etur për fqinjët e tyre për t’u ndjekur.

Komisioni Evropian ka dëshmuar mbështetjen e tij duke siguruar një grant prej 101.4 milion € (110.2 milion dollarë) së bashku me financimin nga qeveria kroate për terminalin Krk GNL në vitin 2019. Edhe pa një perspektivë për financim privat, Kroacia miratoi legjislacion për të lehtësuar lejen e terminalit, dhe miratimi nga rregullatorët e antitrustit të BE pasuar më pas.

Çështja për GNL forcohet më tej nga nevojat e besueshmërisë së energjisë për ishujt e Kretës, Qipros, Korsikës dhe Maltës. Për shembull, Kreta do të përfitonte shumë nga mbështetja e qeverisë Greke për projekte përkatëse në ishull. Rregullatorët më shpejt mbrapa GNL, më shpejt Kreta mund të njohë potencialin e saj për t’u bërë një qendër dhe një model për përfitimet në shkallë të plotë të GNL.

Ishulli qëndron i pozicionuar mirë për të luajtur një rol integral në ndihmën në tranzicionin e disa prej 6,000 ishujve të Greqisë nga nafta shumë ndotëse e karburantit të rëndë dhe naftë e shtrenjtë, në gaz të pastër, më efikas dhe më të besueshëm.

Më tej në Lindje, Qiproja po ecën përpara me një terminal afatshkurtër të importit të GNL për të zgjidhur nevojat e tanishme të energjisë, ndërsa ende duke u zhvilluar në det të hapur për të zbuluar se një ditë mund të shohë atë terminal të përdoret për eksport. Në Dhjetor 2019, pas disa fillimeve dhe anulimeve të rreme, ETIFA në pronësi të shtetit nënshkroi një marrëveshje në vlerë prej 290 milion € për një terminal të importit GNL me një konsorcium të udhëhequr nga China Petroleum Pipeline Engineering.

Korsika tashmë po eksperimenton me GNL për gjenerimin në shkallë të vogël për anijet e rrëmbyera, por ishulli ka ende një rrugë të gjatë për të realizuar në kuptimin e potencialit të plotë të GNL -së. Vetëm kohët e fundit, Ministria e Ekologjisë së Francës shpalli tenderin e shumëpritur për projektin GNL -në për ishullin më të madh të Francës.

Njohja speciale duhet të shkojë në vendosmërinë e qeverisë malteze për të aprovuar një projekt GNL -Power në vitin 2013. Ky vendim rezultoi që Malta të tërhiqte plotësisht veten e tij duke ndotur varësinë e naftës së karburantit, dhe tani është një udhëheqës në adoptimin e energjisë së re të pastër në Mesdheut.

Energjia elektrike u bë më e përballueshme dhe gjerësisht e disponueshme dhe pas skadimit të periudhës fikse të çmimit fiks pesë-vjeçar të qeverisë në 2021, çmimet për banorët e Maltës pritet të bien më tej.

Burim i sigurt energjie

Për sigurinë e energjisë, rëndësia e projektit Maltese është gjithashtu e dukshme. Në Dhjetor 2019, si rezultat i një aksidenti, një kabllo nënujore që lidh rrjetin kombëtar Maltese për rrjetin evropian të energjisë ishte plotësisht jashtë shërbimit. Pasojat katastrofike dhe një ndërprerje totale do të kishin krijuar sikur objektet GNL të mos ishin në dispozicion për të furnizuar vetëm dy termocentralet e mbetura të cilat dërgonin energji për të gjithë vendin.

Përkundër faktit se kablloja ishte financuar nga Bashkimi Evropian, kishte akoma pjesë të ditës kur energjia elektrike me bazë GNL ishte më e lirë se energjia e importuar nga ai kabëll. Pasi Malta zhvendoset në çmimet lundruese të GNL pas vitit 2021, ky bilanc duhet të zhvendoset drejt GNL edhe më tej, duke vënë në dyshim arsyetimin e planeve të BE-së për të financuar gjithashtu tubacionin e gazit Maltë-Siçili.

Megjithëse zhvillimi i lehtësirave të GNL është dëshmuar në mënyrë të përsëritur si një politikë e shëndoshë dhe racionale për rritjen e besueshmërisë së energjisë dhe maturisë së mjedisit, mbeten çështje të çmimeve që duhet të adresohen. Ndërsa Malta fitoi në ndikimin e menjëhershëm të projektit në ekonomi dhe mjedis, a e ka marrë çmimin e duhur?

Qeveria po kërkonte formulën e GNL me bazë Brent dhe madje shkoi më tej duke rregulluar çmimin. Ajo funksionoi në fillim, por çmimet aktuale të lokacionit GNL janë dukshëm më të ulëta. Shumë blerës afatgjatë si Japonia, India dhe Kina kanë bërë të gjitha llogaritje të ngjashme.

GNL ka një nga mekanizmat më të ndërlikuar të çmimeve në mesin e mallrave të tregtuar në botë. Origjina, destinacioni, tenori dhe kushtet e tjera të kontratës komplikojnë çmimin racional dhe të qëndrueshëm.

Cilat janë alternativat ndaj formulës Brent? A duhet që GNL të varet në vend të çmimit të gazit natyror, p.sh. duke përdorur indekset Henry Hub ose indekset TTF?

Ato me siguri nuk janë perfekte pasi mungesa e lëvizjes së molekulave ende paraqet një variancë të madhe çmimesh sipas rajonit. Për të siguruar disponueshmërinë e GNL, qeveritë duhet të vazhdojnë të lejojnë dhe rritin lehtësira në të gjithë botën, duke racionalizuar një sistem çmimesh që mund të përfitojë dhe stimulojë të gjithë në zinxhirin e furnizimit. Nëse industria e merr këtë të drejtë, e ardhmja do të jetë e ndritshme për GNL, por edhe më e ndritshme për botën.

Dw.com/Eunews.al

0 0 votes
Article Rating


Ndiqe
Me lajmëro për
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments