×
Sunday, May 18, 2025

Lituania synon të pengojë Rusinë duke përmirësuar mbrojtjen “kritike” rrugore dhe antikufitare

April 18, 2025


Lituania është vendosur të përmirësojë dhe forcojë një rrugë të dytë përmes Hendekut Suwałki – një pikë kyçe mbytjeje përgjatë kufirit me Poloninë që shihet si një nga zonat më të mundshme për çdo sulm të ardhshëm rus ndaj Bashkimit Evropian dhe NATO-s.
“Këto rrugë [janë] kritike për ne nga perspektiva e sigurisë dhe mbrojtjes,” tha zëvendësministri i Mbrojtjes i Lituanisë, Tomas Godliauskas për POLITICO në një intervistë telefonike. “Ata kanë qenë gjithmonë pjesë e planifikimit tonë civilo-ushtarak si rrugë kyçe tokësore për mbështetjen e aleatëve gjatë një krize.”
Hendeku Suwałki është një zonë me popullsi të rrallë 100 kilometra e gjerë e tokës së sheshtë pyjore që lidh Poloninë dhe Lituaninë dhe kufizohet nga aleati i Kremlinit, Bjellorusia dhe eksklava e Kaliningradit të Rusisë. Konsiderohet si një nga pikat më të cenueshme të NATO-s, duke shërbyer si një korridor jetik tokësor që lidh shtetet baltike me pjesën tjetër të aleancës.

Lituania aktualisht ka dy rrugë kryesore që kalojnë hendekun: njëra që shkon nga Kaunas në Lituani në Varshavë – pjesë e korridorit ushtarak Via Baltica – dhe rruga e zakonshme midis kryeqytetit lituanez të Vilnius dhe qytetit polak Augustów.
Në koordinim me Poloninë, Lituania tani po lëviz për të zgjeruar rrjetin e saj të infrastrukturës ushtarake përtej Via Baltica – që është rruga kryesore e vendit për përforcimet aleate – duke përmirësuar rrugën Vilnius-Augustów në standarde me përdorim të dyfishtë për nevojat civile dhe ushtarake.

Via Baltica dhe linjës hekurudhore Baltica – një projekt për të ndërtuar një lidhje hekurudhore me shpejtësi të lartë nga Baltiku në Poloni – aktualisht shërbejnë si kanalet kryesore për lëvizshmërinë ushtarake. Qëllimi është përmirësimi i qarkullimit të mallrave, lehtësimi i lëvizjeve të trupave dhe mbështetja e evakuimeve të mundshme civile në rast lufte. “Është vetëm një opsion më shumë për të siguruar logjistikë më të mirë në kohë nevoje,” tha Godliauskas.
Përpjekja është pjesë e një shtytjeje më të gjerë evropiane për të investuar në infrastrukturën me përdorim të dyfishtë – projekte të dizajnuara për të përmbushur nevojat civile dhe ushtarake. Vende të tilla si Spanja, Belgjika dhe Sllovakia po ndjekin përmirësime të ngjashme. Komisioneri i Mbrojtjes i BE-së Andrius Kubilius ka thënë se bllokut do t’i duhet të shpenzojë të paktën 70 miliardë euro për të përshtatur urgjentisht korridoret e tij hekurudhore, rrugore, detare dhe ajrore.
Përveç përmirësimit të lëvizshmërisë, projekti Suwałki mund të përfshijë gjithashtu masa të reja të sigurisë kufitare.
“Veçanërisht në zonën e Suwałki, ka bisedime për mbrojtje të reja përgjatë kufijve me Kaliningradin dhe Bjellorusinë,” tha Godliauskas, duke përmendur diskutimet rreth vendosjes së elementeve kundër-lëvizshmërisë pranë ose në kufij si pikat e kontrollit rrugor dhe sistemet e bllokimit si barrierat e çimentos.

Godliauskas tha gjithashtu se sigurimi i lirisë së lëvizjes për trupat dhe mallrat përgjatë dy rrugëve është një përparësi dhe shtoi se operacione të tilla të mbrojtjes së kufirit ka të ngjarë të monitorohen nga afër nga Rusia si informacion “i ndjeshëm dhe jetik”.
Ai shtoi gjithashtu se masat e sigurisë shtrihen përtej fushës fizike. “Ne po diskutojmë se si të adresojmë mashtrimin dhe bllokimin e GPS nga Rusia, i cili tashmë po ndikon në sistemet tona të aviacionit civil dhe navigimit.”
Qëllimi i plotë i projektit përfshin rindërtimin e 113 kilometrave rrugë dhe rinovimin e tetë urave. Zëvendësministri i Transportit i Lituanisë Roderikas Žiobakas i tha POLITICO së fundmi se puna pritet të përfundojë deri në vitin 2028.
Godliauskas ishte më i kujdesshëm. “Me projektet shumëkombëshe, gjërat mund të zgjasin më shumë,” tha ai. “Por ne shpresojmë që situata gjeopolitike, interesi ynë dhe aftësitë e Polonisë do të na lejojnë të arrijmë atë afat kohor.”
Lituania shpreson të sigurojë financimin e BE-së për projektin. “Ne do të lobojmë në BE – së bashku me Poloninë, Estoninë dhe Letoninë – për të siguruar që këto projekte të kenë prioritet” në buxhetin e ardhshëm shumëvjeçar të bllokut, tha Godliauskas.
Edhe pse i përafruar me qëllimet e lëvizshmërisë ushtarake të BE-së dhe NATO-s, projekti i rrugës nuk është zyrtarisht pjesë e programeve të asnjërës organizatë. Në vend të kësaj, ajo po financohet si një nismë dypalëshe midis ministrive të transportit dhe mbrojtjes polake dhe lituaneze.
“Ne do të investojmë në seksionin deri në kufirin e Lituanisë dhe po i kërkojmë Polonisë të përmirësojë anën e saj të rrugës Augustów për të përmbushur standardet e lëvizshmërisë ushtarake,” tha Godliauskas.
Zyrtarët polakë nuk iu përgjigjën menjëherë një kërkese për koment.




Comments are closed.