Brukseli nuk do ta lejojë që Brexit të shkatërrojë pushimet e verës
Britania e Madhe po bën presion për një rivendosje të madhe të Brexit – por mos prisni që Brukseli të heq planet e saj të verës.
David Frost i Britanisë paraqiti ofertën e tij të fundit për të rishikuar protokollin e marrëveshjes së divorcit të Irlandës së Veriut të Mërkurën. Megjithatë ndërsa kishte bisedime të vështira nga Britania e Madhe, përgjigjja e BE-së arriti në një sjellje të sjellshme: “Bukur, ne do të flasim, por ne nuk jemi duke e rihapur marrëveshjen.”
Komisioni dërgoi një nga nënkryetarët e tij për të dhënë përgjigjen e tij në një festë zyrtare në Belgjikë vetëm disa ditë para se Parlamenti Evropian të hyjë në pushimet e tij verore.
“Ne e marrim parasysh deklaratën e bërë nga Lord Frost sot,” tha Maroš Shefçoviç, personi i Komisionit për Brexit në një deklaratë. BE është e gatshme të “vazhdojë të kërkojë zgjidhje kreative” mbi tregtinë midis Britanisë dhe Irlandës së Veriut, shtoi ai, por “nuk do të pajtohet me një rinegociim të protokollit”.
Nuk mund të ishte në kontrast më shumë me mesazhin e zymtë të dhënë në Londër më herët, ku Frost luajti me (por në fund të fundit u ndal) duke shkaktuar një klauzolë kryesore për të tejkaluar pjesët e marrëveshjes. Ai u tha ligjvënësve: “Ne nuk mund të vazhdojmë siç jemi.”
‘Rinegociimi me shumicë’
Irlanda e Veriut mbetet një temë e mbushur plot pasi të dy palët mësohen me jetën e ndarë.
Të dy Brukseli dhe Londra ranë dakord për protokollin në marrëveshjen e Brexit të vitit të kaluar si një mënyrë për të shmangur zbatimin e rregullave të tregut të BE-së në kufirin politikisht të ndjeshëm midis Irlandës së Veriut dhe Republikës së Irlandës.
Në vend të kësaj, kërkohen kontrolle për mallrat që lëvizin midis Irlandës së Veriut dhe pjesës tjetër të Mbretërisë së Bashkuar, një strukturë që ka zemëruar thellë partitë unioniste në Irlandën e Veriut dhe nxiti ankesa nga qeveria e MB për ato që i sheh si ngarkesa të panevojshme biznesi për mallrat që janë duke qëndruar brenda vendit.
BE-ja nga ana tjetër është zhgënjyer nga lëvizja e Mbretërisë së Bashkuar për të hequr dorë në mënyrë të njëanshme nga zbatimi i disa kontrolleve më parë këtë vit dhe filloi veprimet ligjore për ta bërë të qartë çështjen e saj.
Ekspertët e politikave në Londër thanë që kërkesat e fundit të Britanisë – që vijnë vetëm disa javë pasi u zgjidh (përkohësisht) një përballje me mishin e ftohtë – janë më drastikët e saj ende.
“Ne po shohim një rinegocim shumë më të madh, të paktën të pjesëve tregtare të protokollit, sesa mendoj se edhe qeveria Johnson propozoi përsëri në 2019,” tha Maddy Thimont Jack, drejtor i asociuar në institutin institucional për qeverinë, letra komanduese me 28 faqe që përcakton pozicionin në Mbretërinë e Bashkuar.
Britania e Madhe dëshiron të heqë kontrollet doganore për mallrat për të cilat bizneset e regjistruara thonë se janë të destinuara për në Irlandën e Veriut si destinacioni i tyre përfundimtar dhe po kërkon të heqë qafe certifikatat dhe kontrollet për produktet ushqimore “vetëm ndonjëherë që synohen të konsumohen në Irlandën e Veriut”.
Për kontrollet e shëndetit të kafshëve dhe bimëve, Britania e Madhe thotë se mund të zbatojë ligjin e BE për mallrat që shkojnë në Irlandë dhe të përdorë “kontrolle të bazuara në rrezik dhe të drejtuara nga inteligjenca” në dërgesat që shkojnë në Irlandën e Veriut.
Për ilaçet, Britania e Madhe argumenton se “rruga më e thjeshtë përpara mund të jetë heqja e të gjitha ilaçeve nga qëllimi i protokollit tërësisht”.
Suggestshtë sugjeruar “kërkesa të përshtatshme për etiketim” për produktet vetëm në Mbretërinë e Bashkuar dhe mbikëqyrje të shtuar me gjobitje për tregtarët që nuk i përmbahen.
Megjithatë Raoul Ruparel, një këshilltar i Brexit në qeverinë e Theresa May, tha se propozimet për të lejuar firmat të deklaronin destinacionin përfundimtar të mallrave të tyre kishin “që prej 2017 dhe 2018” dhe “ishin transmetuar në pika të ndryshme” – përfshirë në një artikull që ai shkroi për POLITICO përsëri në 2019. Por këto ide kurrë nuk u paraqitën zyrtarisht si një opsion nga Johnson dhe Frost.
“Nuk është plotësisht e paarsyeshme, është thjesht mjaft vonë gjatë ditës për ta promovuar atë kur po troket për një kohë,” tha ai.
Rrëmujë
Kërkesa e madhe dhe kërcënimi i madh i Frost – për të anashkaluar në mënyrë të njëanshme marrëveshjen nëse BE nuk bie dakord për rregulla të reja – mezi u regjistrua në Bruksel, megjithatë, ku shumë zyrtarë janë tashmë në pushime verore, dhe të tjerët po shijonin një ditë pushimi në diell ndërsa Belgjika festonte dita kombëtare me një paradë dhe një tramvaj me tema të skuqura.
Presidentja e Komisionit Ursula von der Leyen ishte duke punuar, por nuk iu përgjigj kërkesës së fundit të Londrës për Brexit. Në vend të kësaj, ajo shkroi në Twitter në lidhje me fondin e rimëkëmbjes mamutë të BE dhe një marrëveshje për të prodhuar vaksina në Afrikë me mbështetjen e BE.
Irlanda i bëri jehonë publikisht përgjigjes së heshtur të Šefčovič.
Qeveria Irlandeze shpesh mendon se duhet parë publikisht për të ndarë diferencën midis Londrës dhe Brukselit. Kjo sepse interesat e saj ekonomikë kërkojnë mbajtjen e marrëdhënieve të qeta dhe profesionale me Britaninë, tregun më të lartë të Irlandës.
Zyrtarë të lartë të qeverisë Irlandeze, duke folur në kushte anonimiteti sepse nuk ishin të autorizuar të flisnin në procesverbal, thanë se ata nuk do të kundërshtonin nëse të dy palët bien dakord mbi rregullat dhe sistemet e përkuljes së protokollit – për sa kohë që rezultati mban zbatimin e kufijve MB-BE në portet e Irlandës Veriore të Belfast dhe Larne, jo në kufirin e shtetit të tyre miqësor të kontrabandës 500 kilometra me Irlandën e Veriut.
“Për ne, çdo marrëveshje që shmang makthin ligjor të vendosjes së kontrolleve mbi lëvizjen e mallrave dhe njerëzve në qindra kalime kufitare do të jetë një rezultat i mirë,” tha një zyrtar.
‘Thellësisht zhgënjyese’
Këta zyrtarë shprehin një pikëpamje të përbashkët se Komisioni Evropian dhe Šefčovič po demonstrojnë durimin e Jobit në marrëdhëniet me një qeveri britanike arrogante dhe shkatërruese pa nevojë. Por ata gjithashtu kanë njëfarë simpatie me Londrën dhe shohin hapësirë që Brukseli të pranojë bazën e mendjes së përbashkët në javët e ardhshme.
“Mund të jetë, për të thënë të paktën, thellësisht zhgënjyese për të parë ministra të caktuar britanikë që ankohen për pasojat e paparashikuara të Brexit, kur shumë nga problemet tregtare që po përjetonim tani ishin të thjeshta si hunda në fytyrën tuaj nga milje larg,” një tha zyrtari.
“Sidoqoftë, ne gjithashtu nuk shohim ndonjë nevojë për të ndëshkuar ekonominë me pakicë të Irlandës Veriore siç do të bënte zbatimi më i ngurtë i një ‘kufiri Deti Irlandez’. Kontrollet kufitare të BE-së me vendet e palëve të treta nuk janë ndërtuar në të vërtetë për të transportuar ngarkesa të përziera me pakicë nga qendrat e shpërndarjes angleze disa qindra milje në supermarkete në Belfast, “shtoi i njëjti zyrtar.
“Ne presim që Komisioni do të përpiqet të takojë Britanikët në gjysmë të rrugës në këtë pikë kyçe. Do të nxisë një atmosferë kompromisi nëse Britanikët thjesht mund të ndalojnë së qeni kaq i pandjeshëm dhe, sinqerisht, irritues në çdo hap. “
Një zyrtar tjetër tha se ndërsa Irlanda po bën gjithçka mundet për të zgjeruar tregjet e saj në Evropën kontinentale, nga eksportet e Irlandës prej 14,3 miliardë eurosh ushqim vitin e kaluar, 4.3 miliardë euro shkuan në Britani. Irlandezët janë të etur të mbajnë që prodhimet e fermave të rrjedhin në supermarkete angleze sapo fillimi i kontrolleve britanike mbi importet e BE-së fillon në tetor.
“Duke pasur parasysh gjeografinë dhe marrëdhëniet tona tregtare, ne nuk kemi zgjidhje tjetër përveç të punojmë në mënyrë konstruktive me qeverinë britanike dhe të mbajmë në minimum dëmin ekonomik të shkaktuar nga Brexit”, tha zyrtari.
Qëndroni dhe dorëzoni
Thimont Jack mendon se Britania e Madhe ka një “pikë të vlefshme” kur argumenton se Irlanda e Veriut përfaqëson vetëm një pjesë relativisht të vogël të tregut të vetëm të BE-së, me pak nga mallrat e saj që mund të paraqesin një “rrezik real” për tregun dhe sheh hapësira për BE për të lëvizur në sigurimin e zbatimit të protokollit është “pak më proporcionale”.
Megjithatë, plani i fundit i Britanisë nuk përmban, vuri në dukje ajo, “një sasi të madhe detajesh në lidhje me atë saktësisht se çfarë po propozon qeveria.” Ndërsa dokumenti përfshin “shumë biseda” në lidhje me ndarjen e të dhënave dhe ndëshkime të forta për kontrabandistët, nuk është e qartë “saktësisht se si duket” ose nëse Britania e Madhe ka “ndonjë gjë më thelbësore nën këto propozime që nuk i kemi parë, “Shtoi Thimont Jack.
Britania e Madhe gjithashtu dëshiron të shohë një “periudhë qëndrimi” në kontrollet hyrëse ndërsa zhvillohen negociatat. Frost propozoi ruajtjen e periudhave aktuale të hirit dhe i kërkoi BE të ngrijë veprimet e saj të planifikuara ligjore kundër Britanisë së Madhe për t’i dhënë “hapësirë për të negociuar dhe për të siguruar një sinjal të mirëfilltë të qëllimit të mirë për të gjetur mënyra përpara”.
Thimont Jack nuk është i bindur se do të ketë shumë dëgjim në Bruksel ndërsa drejtohet për një pushim veror.
“Unë mendoj se është një pikë e vlefshme që traktatet mund të rinegociohen,” tha ajo. “Por në këtë fazë Britania e Madhe nuk ka treguar në të vërtetë një angazhim për të përmbushur detyrimet ndërkombëtare që janë bërë tashmë. Unë mendoj se nuk ka vërtet besim në këtë fazë për të rishikuar këto rregullime tërësisht.”/Politico.eu
Eunews.al